KİŞİYE ÖZEL ÜRETİLMİŞ ORTEZLER

Karbon Uzun Yürüme Cihazı

işlevini yerine getirmeyen yada şekil bozukluğu olan alt ekstiremitenin, anatomik pozisyonda tutmak, düzeltmek ya da yükten arındırmak için kullanılan diz üstünden başlayıp ayağı da içine alan orteze Karbon Uzun Yürüme Cihazı denilir. Konjenital, Cerabral, Parapleji, Palsy, anomiler, siyatik yaralanmalar ve polio sekeli hastalarda alt ekstremitelerin desteklenmesi amacı ile yapılan yürümeye yardımcı ortezdir.

DAFO Dinamik Ayak Bileği Ortezi

DAFO Dinamik Ayak Bileği Ortezi; DAFO Dynamic Ankle Foot Orthosis dinamik ayak bilek ortezinin ingilizce kısaltmasıdır. Uygulandığı bölgede şekil bozukluklarını önlemek, ameliyat sonrası koruma sağlamak, stabiliteyi arttırmak ve yürüme paternine yardımcı olmak için kullanılmaktadır. Kişiye özel ölçü teknikleri ile hazırlanmaktadır.

AFO Ayak Bileği Ayak Ortezi

AFO Ayak Bileği Ayak Ortezi; AFO ayak ve ayak bileği ortezi olarak da adlandırılır. Bu ürün ayağı 90 derece dorsfleksiyonda stoplamak ve yürüyüş konforunu artırmak için kullanılır. Hastadan ölçü alınarak özel olarak yapılır. Diz altından başlayıp ayağı da içine alan, bazen ayak tarak kemiklerinin ucuna , bazen de parmaklara kadar uzanan plastik malzemeden yapılan alt ekstremite ortezleridir. Ayak bileği eklemlerini, bacak ve ayağı düzgün pozisyonda tutar. İstenilen etkiye göre farklı tipleri vardır.

Eklemli AFO

Eklemli AFO; Afo dan farkı ayak bileğinin hareketli olmasıdır. Hastadan ölçü alınarak özel olarak yapılır. Menteşe veya değişik eklemlerle ayak bileğinde belirli açılarda harekete izin verir. Fakat normalde olduğu gibi üç eksenli harekete izin vermez, sadece dorsi ve plantar fleksiyon hareketine izin verir.

Grafo Ortez

El Bilek Ortezleri

El bileği ve hareket kısıtlılığı sık rastlanan bir durumdur. Akut ve kronik çok sayıda durum ve hastalık el bileği ağrısına yol açar.

Yaralanmalar/zedelenmeler: Bu durum zorlanma veya kırıklara sebep olur. Devamlı olarak zorlanma: İş veya spor gibi aktiviteler sırasında el bileğini zorlayıcı hareketler devamlı olarak yapılırsa el bileği yapılarında inflamasyon, stress kırığı oluşabilir. Tendon yırtıkları ani zorlanma, yaralanma veya uzun süreli zorlanma, yıpranma sebebi ile oluşur. Yırtıklar kısmi veya tam olabilir.

Karpal Tünel Sendromu: El bileğinin iç tarafında bulunan Karpal Tünelde median sinirin baskı altında kalması sonucu oluşur. Bu baskı,zorlanma veya romatizmal hastalıklar sebebi ile oluşan iltihaplanmanın dokuda ödemlenme, şişmeye yol açması ile ortaya çıkar. Başlıca belirtileri özellikle el bileğinin fleksiyonunda el parmaklarında oluşan uyuşma, elektrik çarpması hissi, el parmak hareketlerinde zayıflık, eldeki cisimleri düşürmeye yatkınlıktır.

El bileği ağrısı nedenleri içinde şunlar sayılabilir:

• El bileğinde kırık, çatlak
  • Tendonların inflamasyonu: tendinit (tendon iltihaplanması), ganglion
  • Karpal Tünel sendromu
  • El bileği osteoartriti
  • De Quervain Hastalığı
  • Kienbock Hastalığı

Düşük Ayak Ortezi

Nedenleri:

• Beyin kanaması, damar tıkanıklıkları, beyinde tümör
  • Beyin ve omurilik bölgesinin hastalığı
  • Kaza, tümör, yaralanma gibi farklı nedenler